Jak na Twitter: 2. Jak a co psát na Twitter

Twitter lze využívat jako zdroj informací, ale ty je třeba také aktivně tvořit. Proto si v druhém díle našeho seriálu ukážeme, jak i vy můžete takové informace snadno a rychle vytvářet.

Kde psát

Základním prvkem je okno pro psaní, které najdete ve webovém rozhraní Twitteru hned nahoře, a aktivujete ho pouhým klepnutím do něj. Případně v záhlaví webového rozhraní je vždy tlačítko „Tweet“ při nastavení anglického prostředí či “Tweetnout” při nastavení českého prostředí. V mobilní aplikaci slouží pak uživatelům ikona husího brku.

Prostor pro psaní tweetů ve webovém rozhraní.

Tlačítko pro psaní tweetů v mobilní aplikaci.

Co připojit?

Maximální počet znaků, které můžete vložit do jednoho tweetu je dnes 280. Není je třeba ale počítat ručně, kruhový ukazatel zbývajícího počtu znaků máte přímo v okně pro psaní. V textu lze používat dva speciální symboly – zavináč @ a hash #. Zavináč znamená na Twitteru označení profilu. Když tedy napíšete zavináč, Twitter automaticky nabídne profily, které sledujete, či se kterými jste často v kontaktu. Takto označený a vybraný profil bude v textu uveden modře, podobně jako aktivní odkaz na webových stránkách. Zároveň označený uživatel dostane upozornění, že jste ho v textu zmínili. Hash, nebo-li mřížka slouží k označování a filtrování témat a povíme si o ní více v následujících dílech. I přesto již zde je důležité připomenout, že ČUS doporučuje, aby všechny urologické tweety měly hashtag #uroczech. Do tweetu můžete také vložit audiovizuální obsah, jakým je např. fotografie, video či oblíbené krátké animace (GIF). Tento audiovizuální obsah se do maximálního počtu znaků v tweetu nepočítá. Dalším interaktivním prvkem, který lze vložit do tweetu, je hlasování. Není třeba tak hledat externí služby, ale vaši followeři mohou hlasovat přímo u tweetu s příslušnou otázkou.

Hlasování: Vlevo je vidět aktivní hlasování, vpravo pak výsledky hlasování.

Posledním prvkem tweetu je uvedení polohy. Tato funkcionalita vyžaduje zároveň práva k vaší poloze a je určena zejména cestovatelům či fotografům, kde uvedení polohy např. u fotografií je skutečnou přidanou hodnotou.

Shrnutí, jak vytvořit tweet.

Koncepty

V mobilní aplikaci je velkou výhodou možnost si uložit rozpracované tweety jako drafts, nebo-li koncepty. Je tak možné si tweety rozepsat, kdykoliv se k nim vrátit a následně zveřejnit.

Tlačítko, pod kterým se koncepty v mobilní aplikaci ukrývají, najdete tam, kde píšete tweety (červeně označeno).

 

 

A o čem vlastně psát?

O aktivitách ČUS a jiných odborných společností

O připravovaných odborných akcích

O informacích z konferencí a seminářů

O změnách na trhu s léčivy

O novinkách z praxe

O zajímavostech z literatury

O informacích pro pacienty 


A o společenských a lifestylových tématech 

A jelikož nejsme na Twitteru sami, sledují nás nejen kolegové, ale i pacienti a přátelé, je zde prostor ukázat, že i lékaři jsou lidé, že sportují a nacházejí kulturní vyžití. Svým vzorem můžete ostatní motivovat.